Friday, February 12, 2010

...tabah...

mmmmm.......aku rasa cam dah tulis pasal ni, tp smlm aku 'dihidangkan' lagi dengan alasan yang sama huhuhuhu. INI TIDAK ADIL (dududu), being a strong woman doesn't mean that i can be hurt again n again. Aku punya hati la.......sama je mcm manusia yang lain.

tahu tak.... menjadi seorang yang tabah n kuat itu adalah lebih menyakitkan daripada menjadi seorang yang 'cengeng n lemah'. Sebagai anak n cucu sulong, aku hanya menangis dalam hati dan bila aku sorang2 jer...... aku xleh nak tunjukkan perasaan sebenar, cause i am a shoulder to cry. Aku menangis waktu malam, waktu takde org nampak, nangis sorang2 dlm bilik n bilik air. takde org akan lap airmata aku, takde org yang akan pat my shoulder. Actually, i do cry a lot.......but alone. so people think i'm strong, but deep down inside hanya tuhan je yang tahu.

jadi, adalah amat tak adil kalau aku dipilih untuk disakiti semata2 utk menjaga hati org yg 'cengeng n lemah' ni. jgn jadikan aku mangsa keadaan........kesian la kat aku nih.bukan niat nak merungut, atau nak mengungkit, apatah lagi membuka pekung di dada. masuk kali ni dah 3 kali/org yang bagi alasan ni kat aku. sakit wooooo kalu asyik kena benda yg sama.

pada yang membaca, jgn la buat camni. semua org ada perasaan, tak kira la org tu tabah ke, kuat ke, hebat ke. paku yang dipakukan ke papan, tetap akan meninggalkan lubang w.pun dah dicabut.......(madah berhelah utk hari ni :P)

3 comments:

iEtaFAkyR@ said...

selalunya insan2 terpilih ja boleh wat cenni shiera... tp kita tetap menjadi idola sbgai org yg sgt kuat. bersyukur la...tp jgn stress sorang2 sgt2, mkn dalam beb! releaseee..........

sengetminda said...

memang makan dalam, perigi pun tak dalam mcm ni. tp tu lah ieta kan, org nampak kita cool tp hati tuhan je yg tau. kalau tak pegang hati kuat2, tak tau la jadi apa. sedeh la sket bila kena benda yg sama jer......hati aku xde taman, tapi hati aku jugak bukan kristal.

fham5579 said...

btui tu jgn stress srg2 kalau blh luah la kt sapa2 yg hg rasa comfortable.
actually jd kuat n tabah tu baik utk diri kita sendiri...kalau ada masalah kita cuba jd kuat then fikir positif..masalah tu hilang pastu hidup kita pn akan lebih tenang...kalau fikir sgt masalah hidup jd x best...Insyaallah x rugi jd org yg kuat n tabah cam hang....keep it up