Saturday, November 27, 2010

...the ex-list...

Having an 'ex' day out hahhahahaha. boleh kah begitu? Xpe kan? bukan org lain tp kwn2 gak........ actually xrancang pun. mulanya kuar lunch ngan A, saje je catching up dgn life masing2. dia adalah org yg paling paham ngan perangai aku, mgkn sbb he is an observer. Abang long la katakan, adik2 pun ramai so dah biasa melayan adik2.....jd melayan la perangai sewel aku. Aku kagum cara dia layan 'bengong' aku ms ktorg couple....sungguh sabaq. nyesal plak aku hangin kat dia lps ktorg break-up. lama la jugak aku acuh xacuh setiap kali dia call. tp dia sabaq je....sbb dia kata dia nak kawan ngan aku sampai bila2 sbb aku baik wweeeeeeee baik keeerrr???  *_* 

Yang menambah kekaguman aku....he remember every details. apa yg aku suka, muka xpuas hati aku, birthday sudah tentu, sampaikan tarikh first day aku masuk keje pun dia igt wakakakaka. xprnh lupa htq sms on my important days, tnya khabaq family..............n dia akan call setiap kali dia extremely hangin, kdg2 just to hear my voice. mgkn 'kutukan' aku buat dia happy kot hahahahaha....kitaorg break up pun sbb keadaan, itu adalah keputusan yang terbaik utk semua org pd waktu tu. Redha jerr..............

Sesi seterusnya  dinner dgn B........yang ni memang dirancang. Kitaorg pegi rumah Bakti Syaheera Cheras ....rumah utk anak2 yatim piatu, yatim n miskin. Kebanyakan budak2 kat sini ada waris, ada juga anak2 dr broken family, mak ayah xmampu nak tanggung dsb. Memandangkan ktorg tgh cari umah anak yatim utk Amal@ISN dan dia kenal kenal somebody there....so why dunt i get his help. betoi dak?

Cerita aku ngan B ni mcm lawak senario + durja ningsun. hehehe lawak ttp menyeramkan. Aku yg tinggal dia sbb byk sangat spare part. Malas nak pening2 kepala n menyakitkan hati. Tp sedey gak la tgk dia menangis huhuhu. Sblm ni dia ja dok tinggal org skang bila dia kna tinggal baru dia tau! Tp masa tu aku dah cukup nekad. Xkan sepanjang hayat aku nak kena bergaduh ngan dia pasal pompuann lain, lgpun kalau hati dia ngan aku, dia xkan buat perangai bodoh mcm tu.

aku plak bukan jenis nak merayu2. "Jgn tinggal saya, percaya lah sy xde orang lain selain awak. selama ni hati sy hanya pd awak" or " Yang, selama ni sy masih menaruh harapan dgn hubungan kita. dah 4 tahun kita bersama. susah senang kita berdua, takkan awak tak sayang hubungan kita?".HAHAHAHAMPEH! mmg tak arrrr. aku mmg xpandai langsung buat ayat2 drama ni. setakat ayat2 sumpahan  bleh la aku bg. So spnjang aku ngan dia, lebih byk scene aksi ganaz drp scene romantik. lgpun aku tak tahan dgn his jelousy. Klu aku pandang org mmg ar aku kna marah tp kalau org tgk aku apasal lak aku jugak yg kena marah?....aku bknnya cantik pun. dah la hitam, gigi pun lintang pukang hahahaha

stelah ku pikir2 biarlah aku lepaskan dia. Mmg best layan kepala dia....gila2, aku bleh buat perangai budak2, tp utk hbhkan sepanjang hayat dgr cite psl awek2 dia....huh xsggup. Utk optimis dia akan berubah pun xsgp. Lg pun aku punya hati n maruah xkan la org dah buat camtu aku masih nak hadap dia sgt2. xde la desperate sgt nak berlaki. mgkn ada yg lebih baik btol dak? Skang dia lebih matang, lebih focus ngan hidup dia. dah ada perancangan hidup. tp bab pompuan ni aku ssh nak komen.

hehehe sekali sekali mengmbau kenangan ni best jugak.....pendek kata kami semua dah dgn hidup masing2. Happy dgn hidup masing2. Jodoh ketentuan Allah, kalau dah jodoh apa pun xleh nak halang. Tp kalau bkn jodoh dah prepare everything pun bleh cancel last minute. Xleh nak salahkan sesiapa pun, tu semua perancangan Dia kerana Dia tahu apa yg terbaik utk hambaNya. mgkn blum masanya, mgkn bkn orgnya.

p.s; Everythings happen for a reason, whether we like it or not. Betul tak babe? Btw stock clearence masih on lagi ker? ..................... lariiikkkkkkk!!

2 comments:

fham5579 said...

uit...biar betul? anyway dengan ucapan..aku suka hang bahagia dan x suka hg merana...semoga jodoh hg nnti tidak buat hg x bahagia okay!

Naddiea said...

sheera,aku x brp paham ayat last tu??stock clearance apa tu???hehheeeh...