Friday, December 30, 2011

...selamat tinggal 2011...

dah agak lama xmencoret kat sini, nak kata bz tak jugak. lately malas nak komen. serabut dgn keje yg meletihkan hati hahahaha! apa kena mengena kerja dgn hati?.......panjang ceritanya. pendek kata, aku sedang menghabiskan sisa2 cuti tahun 2011 dengan doing nothing kat umah, sepatutnya aku kat a.staq, menghabiskan cuti smbil meraikan detik2 bahagia siti zuriah zulmi.........tapi atas klausa 'sy yg menurut perintah' aku terpaksa berada di KL. nak menambahkan lara di hati ~meeting cancelled~ dan keberadaan aku di KL adalah sia2 huhuhuhu

2011 bermula dgn tidak baik; baik dr segi personal mahupun kerjaya. byk sgt masalah2 yg sebenarnya tak sepatutnya berlaku pun. dan aku rs aku xhandle masalah tu dgn baik. masalah personal......aku cuma biarkan and follow the flow, kerjaya plak aku layan wat keje secara sentimental.....angguk je setiap kata2 bos. makna kata 2011 aku berlalu cmtu je, ada la 1-2 plan aku yg berjaya antaranya aku dah ada umah (yg juga hutang) dan insyallah kalau berjaya dgn interview maka aku akan smbg study yg sepatutnya dah lama aku buat. tp aku xrasa aku lebih baik dari tahun sebelumnya, macam makin teruk ada la. Namun, 2011 byk mengajar aku erti persahabatan.....aku sgt2 bersyukur kerana aku ada geng tapau kat opis dan juga group TER yg sgt2 happening!! dan xlupa PPS(H1). i love u guys so much.....aku mmg degil & laser tp silalah tegur salah silap aku. kita xsemstinya sentiasa sependapat tp yg penting kita menghormati pendapat masing2. kita mungkin bertelegah, tp kita bleh sama2 nangis dlm gembira atau duka. situasi kita mgkn xsama tp kita support each other in our own ways. ....I LOVE U.

Semoga 2012 akan bermula dgn lebih baik. Aku nak baiki my leadership skill,  xperlu membebel tp lebih tegas. selalunya aku ni nmpak je garang tp hati kecik. aku nak jd lebih tenang tetapi TEGAS. insyaallah! rasanya masih xmampu nak mulakan business kerana kekangan masa, nak kena belajar sesuaikan diri dgn study n kerja. so kena tambah ilmu sblm starts a biz, kecuali yg kecik2 mcm jual kuih ka....lalalala

dr segi personal lak, aku hanya mengharapkan yg terbaik  kerana perancangan tuhan adalah yg terbaik utk aku. so aku tunggu je janji Allah dan janji 'hamba Allah' tu........semoga dia kotakan kata2 dia. walaupun aku sgt sceptical dgn situasi skang ni, tp aku hanya mampu 'holding on him' & bersabar......aku harap dia kotakan 'no more' yg dia ckp tu krn i take that as a penegasan kepada ayat sebelumnya. U don't play2 or i will scrum u...... :)(mampu ke aku nak scrum org hahaha)


kepada semua insan yg hadir dlm hidup aku sepanjang 2011.....aku hargai pengalaman yang korang berikan. mohon maaf andai kata aku dah melukakan hati. aku cuma manusia biasa xmampu lari dari melakukan kesilapan. dan aku xleh janji yg aku xkan buat silap lagi, cuma aku akan baiki diri aku. 

ting ting ting ting .......menanti detik tahun baru.

No comments: