Friday, March 9, 2012

...13% dan gaji buta...

Alhamdulillah rezeki Allah bagi dalam bulan Mac ni.......kunci umah Saujana Putra dah bleh amek dan dah ada potential tenant, kalau jadi maka ada la rezaki lebih. Enstek pun dah siap, hujung bulan dah bleh amek kunci. Kalau sesapa nak sewa sila roger k......

Panjang jodoh aku ngan UiTM, dapat further dlm Facilities Management. Semoga kali ni tak berhenti separuh jalan mcm 10 tahun lepas....huhuhu. Kalau tak, ini dah my 2nd Master (mood perasan hehehe). Pendaftaran dah settle, dah terlepas 1st class (lalalalala smbil tgn letak dibahu). Sgt teruja nak memulakan hidup sbgi student, kalau dulu belajar hnya sbb nak cr keje, skang dah tahu matlamat belajar.

Dan Alhamdulillah lagi bila dapat kenaikan 13%,  tapi syg benefit SBPA yang lain xdapat. Mgkn CUEPACS kena perjuangkan nasib penjawat awam dengan lebih bijak. Kalau kena cara, maka semua akan dapat faedah jangka panjang. Mcm tarik rambut dlm tepung, rambut xputus dan tepung xselerak. Aku dah agak kerajaan akan batal SBPA sbb tuntutan CUEPACS tu xmunasabah.

Tapi aku sakit hati bila ada dikalangan kengkawan yang wat post berani mati............

"gaji naik, semoga kakitangan kerajaan tak makan gaji buta"........

AMBOIIII....apa celloOps!! Jgn kata kakitangan kerajaan, staf swasta pun ramai yg ngular, buat keje cam hampeh, muka masam mcm cuka getah. Aku keje cam balaci, sabtu/ahad pun pernah je msk opis tnpa claim OT sbb xlayak, xde elaun kenderaan sdgkan Kembara Hebat itu la yang aku lenjan g meeting dan ke sana sini dan aku xclaim mileage pun walaupun slalu p putrajaya. Belum masuk kena maki, sindir dek boss.  hujung minggu ni cuti aku akan go to waste sbb nak kena sediakan budget 2013, haaaa apa celops!!! Itu xtermasuk event yang xdak kena mengena ngan aku tp still kena attend terutamanya event kementerian.........dan semua tu atas dasar 'sy yang mengikut perintah' je.

Xdinafikan ramai kakitangan kerajaan yg hampes, tp jgn la tibai semua skali. Sama ja sektor swasta mahupun kerajaan. Gaji kakitangan kerajaan xnaik mengikut merit walaupun kerajaan buat untung bilion2 (kalau untung la), kakitangan kerajaan xdapat bonus 2-3 kali setahun dengan jumlah bonus 3-4 bulan gaji. Kakitangan kerajaan dihantar bertugas kat tempat2 jin bertendang yg sektor swasta xkan p kecuali dengan projek kerajaan. Mesti ada kaun keluarga, sahabat handai kita di kalangan kakitangan kerajaan yg sama2 rs benefit ni. Maka bersyukur dan be happy for them la.

"Aku  bersyukur kerana aku hidup atas gaji kerajaan, pinjaman pelajaran kerajaan, sekolah kerajaan, hospital kerajaan..........................tapi aku juga tak sanjung kerajaan atas batu jemala patik. Jadi pandai2lah menilai"

2 comments:

aku eta said...

hat bikin statement tu kot makan gaji buta...macam orang kentut selalu tak mengaku kentut tapi tuduh orang lain...tak pa shiera...biarkan luncai terjun dgn labu2nya...selalunya org species ni dia saja yg menang...dia saja yg betoi....macam2 pe'el org ni...

iEtaFAkyR@ said...

ayat jeles tu... syukur la dgn rezeki Allah bg... buta ka dak nnt jwb sendiri kt akhirat kan! sabaq k :D