Wednesday, May 20, 2009

catatan utk mate.......

mate....
camne? sihat ker....hari ni buat per? mate, tenangkan hati....berlapang dada. igt tuhan selalu dan ingat ktorang ni sayang sgt kat awak. ni semua ujian duania je, dan dunia ni sementara jer. bykkan bersabar, bykkan berzikir......tuhan nak agkt darjat awak.

mate, tuhan tu syg kat awak. dia nak awak kembali kat die, dekat dengan dia. skrang awak dah dekat dengan die.......dah boleh jadi tetamu dia pun. pakcik kata jgn bimbang, semua ok. pakcik minta awak jaga sembahyang.

mate.....saya bekalkan awak dengan terjemahan surah Al-Insyirah (Lapang Dada) untuk awak hayati dan amalkan..............

(1) Bukankan Kami telah melapangkan bagimu dadamu (wahai muhammad)?
(2) Dan Kami telah menghilangkan bagimu bebanmu
(3) Yang memberati tanggunganmu (dalam menyampaikan dakwah;
(4) Dan kami telah meninggikan bagimu sebutan namamu (dengan mengurniakan pangkat nabi dan pelbagai kemuliaan)
(5)Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu)bahawa tiap-tiap kesukaran disertai dengan kemudahan
(6) Bahawa tiap-tiap kesukaran disertai denga kemudahan
(7) Apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amalan saleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan saleh yang lain;
(8) Dan hanya kepada Tuhanmu sahajalah, hendak kamu berharap.

inilah bekalan saya waktu hati saya lintang pukang. moha hati kita kembali tenang.
luv u mate.

1 comment:

zaiey said...

aku selalu baca surah ni dalam solat... tapi tak pernah tau terjemahannya.... hari ni baru aku tau maksudnya... :) ... memang boleh buat penawar dikala jiwa kacau ...
bersyukur kau ade mate macam ni...
P/s aku tengah bosan kat opis ni.... abes smua entri ko dlm blog ni aku bace...