Sunday, March 28, 2010

...messed up...

Maaflah ye ieta, sone, dura, hanim dan sesapa yg membaca. post ni sesi luahan perasaan sket...mgkn korang x minat.

after years of frustration.......aku mula hilang arah. aku mula bertindak ikut kata hati tanpa pertimbangan akal. aku cakap ikut sedap, bertindak ikut perasaan. sekuat mana pun aku, bila sampai masanya aku akan rebah jugak. dan mungkin aku dah mula pecah. benteng hati tu dah mula pecah.

hilang kewarasan fikiran seketika........mula la mcm2 bala jadi. dah la xcident. bos plak cari pasal...... xsudah2, kes tahun lepas pun nak ungkit lagi. aku baru je nak tenangkan hati n bekerja. dia cr pasal pulak, siap nak print post dalam FB aku yang terang lagi nyata takdak kena mengena dengan dia. Dia tak penting dalam hidup aku utk aku amek pot hal dia pun. dia bos aku ja, takdak kena mengena ngan life pun......

dah la kerja dtg bertimpa2 pastu lagi nak tambah stress kat opis. patutnya sediakanlah persekitaran kerja harmoni kat opis, ni tidak, asyik menyalahkan staff yang siang malam buat keje untuk cover dia. kalau tak dapat membantu, takpe lah, jgn la menambahkan beban. pelik plak aku rasa camni. cubalah tnjukkan contoh kerja yg baik pada kitaorang ni yg dikatakan junior ni.........

itu satu hal......dgr plak org bercerita kat belakang aku. sedap je mulut kata aku mcm2. Aku susah takde org tolong pun, xde orang amek pot pun. yg sedap mengata satu hal, aku mengadu minta dikasihani pastu aku gak yang kena marah. katanya aku dengar cakap orang....mak aiiii, bleh tak tolong aku cool down n sedapkan hati aku. belikan aku aiskrim ka, rojak ka, blanja aku makan laksa ka......ni aku lak yang kena marah. kalau aku rasa xsecure, tolong la buat aku rasa secure.......kena kat dia pandai la perlukan masa, kalau kena kat aku, dah xdak masa la. fenin.

skang ni housemates pun dah mula kena tempias stress aku nih. w.pun aku tak marah secara direct, tp kekadang tu muka ketat aku tu dah cukup utk buat orang menyampah. nampak macam aku  ni selfish sgt, tp sebnarnya kepala aku serabut. aku malas nak cakap byk2, malas nak pikiaq byk2, malas nak layan org. aku juga malas nak involve dlm sebarang aktiviti. muka dah macam tanah runtuh, mata sembap sebab tak cukup tidur, eyebag n lebam ja mata....sbb xleh nak tidoq, kalau boleh tidoq memang aku layan tidoq 3 hari berturut2. badan aku dah tinggal kulit dgn tulang jer.

huisshhhhh......penat rasanya melayan semua hal yg datang bertimpa2. 'kaunter aduan' pun dah tak nak beroperasi, dah kena marah kalau nak htr borang aduan. camne la i eekkkkk....................

4 comments:

Diamilikku said...

patutla hang tak bagi markah lagi sapa yang patut menang contest tuh..wehh kami duk tunggu2 nih..sapa yang bakal mendapat hadiah seluar bersulam nama anak...cepat weh...

hehehhehehehehhe

iEtaFAkyR@ said...

huh...mmg adakalanya dunia sgt kijam beb! apapun aku doakan hg terus tabah menghadapi dugaan. tapi kdg2...kena ikut gerak hati jugak, sbb hanya kita yg mengetahui sejauh mana kekuatan diri...take care n be a wiser person beb!

fham5579 said...

shera...actually aku pn xtau apa masalah hg yg sebenar tp aku cam kesian ja kt hg...aku pn ada gk masalah la ni..semua org ada masalah actually..apakata hg amik cuti rehat2 kan minda..pi la dok lepak tepi laut ka buang semua masalah sat..kot2 blk2 hg lebih tenang...mudah mudahan

sengetminda said...

sone: aku bagi keputusan isnin ni deh.....aku kempius plak tgk gmabaq2 tuh...

ieta: tu la pasal...semoga dgn pertambahan umur ni aku bleh buat keputusan yg lebih baik. n lebih tenang dgn karenah manusia ni

hanim: masalah memang xakan habih. tp skang aku dah ok nih, sakit jiwa bila org sengaja cari pasal. aku akan amek cuti rehat bila hang start keje hehehehe