Monday, August 16, 2010

.....dam dam dum bunyi mercun.....

aku sambut hari raya pada 4 ramadhan 1431 hehehehe.....awal kan??? 

Day before tu kitaorg g South City Plaza, aku dengki dengan 3 sahabat subahat aku sebab depa bleh makan Merry Brown. So aku g jln2 kat giant n farmasi sebelah tu.....ada plak diskaun, so aku borong pad n panty liner........rupa2nya keesokkan hari aku sambut raya.... memandangkan first day period aku jatuh pada hari sabtu, so aku boleh balas dendam dengan makan sepanjang hari kat umah.

Sbnrnya aku sedikit bersyukur sbb xleh posa bcause on 20/8 aku kena g ketatkan braces. so aku bleh makan puas2 sblom ketatkan braces. lagipun weight aku dah turun sampai 44.3 kg...so aku kena jaga weight supaya tak turun lagi. agak susah nak jaga weight memandangkan aku suka makan berulang....aku tak makan byk sekali gus. malam plak mata dah melekat mcm kena gam....so aku cuma makan 2 kali saja termasuk soq. tu pun bukannya byk sgt.......kalau hari2 biasa takpa la, xdak sapa nak tgkap kalau makan byk kali pun. tp bulan posa mana bleh makan dlm opis hua hua hua

ntah nape aku rasa mcm ada yg sedang bertepuk tgn gelakkan aku......oh iyo ke? perasaan jer tuh.....tp aku xkesah la, lantak lah. aku ok jah. hidup aku semakin selesa, tenang je. kalo sunyi aku ada ASMARIANS dok buat lawak dlm FB, aku ada 'Old Girl Club' kat opis yg selalu buat aku sakit perut tahan gelak. aku ada mate yg sentiasa ada ngan aku, yg selalu buat aku rasa tenang. balik kampung aku ada family yg terima aku seadanya. 

Aku kena bersyukur aku ada segalanya di keliling aku......aku ada karier yg perlu aku jaga dan usahakan dan kembangkan. aku takde harta berkoyan2...tp hidup aku serba mencukupi dan aku tak hidup meminta2, alhamdulillah. aku tak cantik tp tuhan berikan aku sifat yg sempurna. Sekarang aku kena sempurnakan sikap n perangai aku. aku bukan dari keluarga berada.....tp aku mengada-ngada adeihhhss salah ka?? aku dari keluarga biasa tp aku sayang keluarga aku n aku yakin dorang pun sayang aku :) 

aku ada byk kekurangan tp sekurang2nya kekurangan tu buat aku 'sedar diri' dan menginsafi kelemahan aku sebagai manusia. mengakui keagungan Yang Maha Esa dan mencari rahmatNya. Ibadat semata2 takkan membuatkan kita selamat dr api neraka melainkan dengan rahmat dan rahim dr ALlah SWT. jadi kena ada sifat ikhlas dlm hati......kalau nampak serba cantik di luar tapi hati busuk Nuzubillah. Jauhkan aku dr sifat camni. Aku sedang mendidik hati, meletakkan tudung di kepala itu mudah tapi menundukkan hati itu susah. Ramadhan tahun lepas aku bertudung sepenuhnya, maka ramadhan tahun ini semoga aku dapat mendidik hati sendiri, merendah hati mencari keredhaanNya.

Semoga Allah memberikan hidayah untuk aku dan untuk semua umat Muhammad.....amin.

p.s   aku bukan nak tunjuk baik, cuma nak berkongsi dgn sahabat dan selebihnya untuk ingatan diri sendiri.

No comments: