Sunday, May 15, 2011

...hikayat seekor tikus...

Hmmm...dah lama tak berperang ngan lipas. Aku rasa koloni lipas kat umah ni dah pupus selepas aku mengamuk secara besar2an. Skang ni tikus la pulak, ni la masalahnya kalu dok umah teres, masa dok flat dolu okeh ja.........

Mana datang tikus itew? Mesti dari longkang, besaq plak tu. Aku punya terkejut masa dia lintas depan aku, sampai aku termenjerit! 1st  time aku menjerit, usually aku just terdiam n blah ja, xkira la tikus ka, ulaq ka, bewak ka...... cam kak-abang menjerit pun ada gak! :) Tikus tu dah sama besaq ngan kucing, aku bukan saja geli, takut pun ada, kalau tikus tu serang aku camne ~lalalala~ Aku sanggup tahan buang air kecik sbb takut nak g toilet. Sampai skang xmasuk dapur! Aduih perut lapaq plak tu.....

ditambah pulak ngan indon mana ntah yang dok htr sms kat aku punya akaun beruk-band. dah la guna bahasa jawa barat, aku xpaham dia dan aku rasa dia pun tak paham aku tulis apa. YA AMPUNNNNNN....dia hantaq lagi!!! waduh2!!! 

indon: Setiap mlm smpet online nlpn aq satu menit pun tak smpet memang lah?
indon: Tega temen koe punya perasaan gak c u
indon: Kelingan pa gak koe ma gak koe d sana lg ngpain mlh asyik 2 an thok
indon: D ingat 2 koe  pernah sms  sapa?
indon: Jembot koe lah
indon: Asyik y on sampe2 pon pun kasih mati 
indon: Oh g2 lah yadah gak papa  wis ra syng brati pean.
indon: Ma'af ya aq td ngmng kasar ke km met mlm met bersenang2 

penat dah aku cakap bahasa melayu 'persuratan' nak bagi dia paham, kang kalau aku start buat kesusasteraan melayu klasik maka dengan aku pun xpaham apa yg aku tulis huhuhuhu. 

p.s : please xplain n make me understand, dalam bahasa yang lebih mudah & difahami............. 

No comments: