Sunday, May 1, 2011

...epy kawen...

Ni la sepopu aku Erfizal & wife die Sarah.......... Semoga kekal ke Langit Ke 7
kezen aku yg dulu kecit je kawen hari ni. masa kecit2 dia ni pelat. cakap laju2 tp pelat hahahaha. sgt cumils.  Tapi jumaat lepas dia dah jadi laki orang, berapa kali lafaz tu aku xtau la pulak. Wife die sgt kiut.......bagaikan beauty & the beast. Sebab perbezaan saiz yg amat ketara......tp kalau dah jodoh semua tu tak jadi hal.

Berkaca mata aku tgk muka happy chak & pak chak aku (my aunt & uncle)...kalau la aku mampu berikan kegembiraan tu pd mak bapak aku. Insyaallah!

Wow!! Xde sorang pun dr makcik & pakcik aku serta kezen2 yang mengajukan soalan keramat itew. kecuali mak ngah aku yg sememangnya tak tau apa2. Aku maafkan dia sbb dah berabad xjumpa dia hahahaha, makngah adalah teman 'bergaduh' masa aku kecik. Selalu rebut channel TV ngan dia, aku nak tengok katun n dia nak tgk drama. Lepas arwah pak ngah aku meninggal, dia balik dok ngan family dia. So mmg dah berabad aku xjumpa dia. Apa lagi, abih la pipi aku digomol dek makngah.

Pastu Tok Lang, dia ni adik kepada arwah tok aku. suke benor die tgk aku. last jumpa dia masa aku kecik jer, memandangkan aku cucu sulong n duduk ngan tok & wan....maka aku jd peberet la. Masa nak balik mak chak aku sempat snap gambaq aku.......mampos! hahahahaha!. malah Chik (panggilan untuk makcik aku) yg dok buat tunjuk perasaan kat kezen2 aku yg lain pun dok bermanja2 ngan aku. Kezen2 aku berbulu je sbb dorang kata aku kamcing ngan chik hahahahaha. Aku mmg cucu yg dimanjakan, malah kdg2 rasa sgt melampau manjanya. Makcik2 aku masih bermanja & memanjakan aku.......*wink* 

Melihatkan kemeriahan semua ni, aku rs tingin nak kawen ~lalalalala~ nak rasa kasih sayang mak & pak mertua n ipar duai. Kalau dulu ngan ex fiance mmg dah merasa sgt2 laa kasih syg family dia. sampai skang pun kadang2 dorang masih call, aku je yg segan nak berbaik sgt ngan dorang. takut wife dia terasa..... Aku nak rasa kawen cam org lain, ada pelamin bagai. Xnak la kawen tangkap muat jer........bukan la nak buat besar2an siap ada gamelan, wayang kulit, mak yong segala, tapi ada la makan beradabnyer, pelamin anganku dimakbulkannyer, bilik pengantinnyer.......mesti best kan. Dan dengan status 'cucu sulong' ni, maka perkahwinan aku ler yg dinanti2kan ni hehehehehe...........Insyaallah, kalau hati ikhlas & istiqamah dlm berdoa mesti tuhan makbulkan. amin. (pujuk hati sendiri)

....bersambung

No comments: