Monday, October 24, 2011

...getting ready...

urghhh lambatnya nak masuk tahun depan. *wink*wink* aku ada date-line yg perlu dipenuhi. BERSEDIAKAH AKU?

sebagai langkah awal menuju ke date-line tersebut, aku dah start buat persediaan. persediaan awal ni bagus bg memastikan hati aku cukup bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan atau keputusan yg mungkin terjadi menjelang tibanya date-line tersebut. kalau semuanya berakhirnya dengan baik maka Alhamdulillah, tp kalau sebaliknya maka aku harap langkah awal ni akan membantu aku. langkah persediaan ni amat bermanfaat dan  akan memberikan kebaikan pada aku xkisahlah apa yg bakal berlaku.

apa aku nak buat?

1. aku kena ada hobi......hobi ni xleh serabutkan kepala aku sbb aku dah cukup serabut kat opis. hobi ni mesti bleh buat aku relax n buat aku 'ghalit'. memandangkan aku ni berjiwa 'seni' (hahahaha) maka aku amek keputusan nak menjahit lalalalala. aku nak beli mesin jahit sama mcm che m (ada unsur2 berlawan2 di situ).

2. Aku nak start a small biz. aku berminat dgn fesyen muslimah, mgkn i'll go into this line. cuma aku masih berkira2, sbb takut hangat2 chicken shit. melalui biz ni aku bleh berjalan2 ke bandung, taiwan, korea n mungkin turki.............part jalan2 tu mmg best. (perasan x hobi menjahit tu ada kesinambungan ngan fesyen ni?)

3. aku dok meninjau universiti2 yg sesoai utk sambung master. 1st time aku wat master dah terkantoi di tengah jalan. sbb xleh nak imbangkan keje ngan study. lgpun jauh di usm mmg susah la. aku nak wat asset & facilities management......so kalau2 ada yg bleh suggest mana2 u yg best, silakan. hujung minggu ni nak g british council, tgk short term courses yg bleh bantu aku with my english. nak speaking ngan bebudak opis ni wat aku semput je, nanti kena kutuk.

aku mula nak walking up the hill....aku perlukan sokongan kawan2 untuk bantu aku. sokongan moral paling diperlukan. aku perlu sentiasa sibuk sblm dan selepas date-line. apa keputusan date-line tu kita serahkan pada Ya-Rabb sbb kata org kalau kita niat baik tuhan akan tolong. Aku akan bersabar................

1 comment:

fham5579 said...

aku sokong semua di atas especially tang nk smbg master....tolong makbulkan...hihihi