Monday, October 3, 2011

...sabar...



sabar.....
adakah ini yg dikatakan bersabar
atau aku telah lelah dgn telatah manusia
hinggakan aku telan sahaja
kata nista yg mengherdik telinga
dah aku biarkan sahaja
tingkah laku mereka yg memijak kepala

sabar...
inikah yg dikatakan bersabar
bila aku diam seribu bahasa
walaupun hati ditikam kaca
walaupun dosa merejam rasa
kupikul beban walaupun tidak berdaya
untuk sebuah janji yg belum dikota

sabar...
inikah yang dikatakan bersabar
bila tawa mengganti air mata
bila senyuman tiada bermakna
bila di dasar tak seindah muka
bila aku hanya berpura-pura
bersandiwara melindung lara

kalau inilah sabar yg dituntut dariku........
untuk hidup dibawah keredhaan Ilahi
agar terlerai beban dosa dari diri
maka bersabarlah wahai hati............

1 comment:

fham5579 said...

sungguh bermakna....