Thursday, November 5, 2009

...ape masalah aku....

Ape masalah aku sebenarnyer ni? he he he rasanya masalah paling besar ialah "diri aku sendiri". Aku bleh handle frustration tp xleh nak handle kegembiraan. Aku rasa rendah diri n x yakin pada diri sendiri. aku jadi 'serik' kerana hubungan dolu2.....aku perlu 'a partner' yg bleh tolong aku keluar dr trauma ni....

rupa2nya ketabahan aku menjadikan aku 'over protective'. setiap kesusahan menjadikan aku lebih keras kepala n keras hati huhuhu....xnak!! tp aku takut utk tunjukkan perasaan sendri... so aku diam dlm byk hal, akhirnya aku meletop sengsorang. aku takut to love and to be loved...takut aku akan kecewa lagi. aku jadi xreti nak sayang org...aku akan end up menyakiti org yg sayang aku.

aku juga jadi terlalu berhati2 . Aku cuba untuk menjadi sempurna.....sedangkan aku tau aku x mampu. aku takut nak buat salah. sedangkan kesilapan adalah pengalaman. sampaikan goreng ikan pun aku takut salah...hahaha lawak.

bla aku tahu aku disayangi (mcm tajuk lagu hehe) aku jadi takut. takut aku xmampu jadi yg terbaik. takut aku tak setanding.... x sepadan. aku takut setiap keburukan dan kelemahan aku akan dilemparkan balik ke muka aku mcm dolu2, takut 'ketidak sempurnaan' aku akan diungkit.....mcm dolu2.

aku terlalu banyak menyalahkan diri sendiri. w.pun org tak nampak, tapi aku terlalu byk memikirkan hati org. pastu aku kecik hati sengsorang, serabut sengsorang. pastu mula la nak meroyan. aku terlalu memandang rendah pada diri endiri.aku terlalu memikirkan kekurangan aku.

Ya Tuhan........kau ampunkanlah dosa2 ku... kau tunjukkanlah aku jalan bahagia. Izinkan aku bahagia dan mencari keredhaan mu. Ya Tuhan, sesungguhnya benteng hatiku semakin rapuh, aku takut ia pecah. Teguhkanlah hatiku. Ya Tuhan.......berikanlah aku satu kehidupan sederhana yang sempurna, sebelum aku menutup mata. Ya Tuhan, pandanglah aku, dengarkanlah rintihanku, tolonglah aku........jgn lah kau biarkan jiwaku mati tanpa kasihMU.

No comments: