Tuesday, January 5, 2010

...lights at the end of the tunnel....

mmmmm.....things are getting better for all of us. me happy, mate happy, mala happy........ada pelbagai planning utk penuhkan masa kitaorg. kerja semakin bagus....bright future is in front of us. hmmmm setelah pelbagai dugaan dan ujian.

"Disamping kesusahan ada kesenangan, di samping kesempitan ada kelapangan, sesudah bala menggoda, di belakangnya nikmat berlipat ganda. sebab itu ia tiada berdukacita atau berkeluh kesah benar atas cubaan Allah itu, kerana ia punya kepercayaan, bahawa Allah akan menggantikan kesusahan itu dengan kesenangan, jika tidak hari ini besok kemudian hari. Inilah orang yang berhati sabar, yang tidak berputus asa kerana ditimpa suatu cubaan melainkan ia terus berusaha buat menyampaikan maksudnya. adapun orang yang tidak beriman kepada Allah akan berkeluh kesah dan berduka cita, kerana ditimpa suatu bala, kadang-kadang ia memukul badannya bahkan ada pula yang membunuh dirinya. Ini bahayanya kerana tidak beriman kepada Allah"

Segalanya bertimpa2, namun aku masih yakin dengan kasih Ya-Rabb. Semalam mate kata " Allah tak pernah berputus asa dengan kita, jadi kita jangan berputus asa dengan Allah" dan semalam aku berfikir dan teringat bagaimana aku bangun masa aku tersungkur dulu. maka dengan kekuatan tu aku bangun. Aku wanita matang...not a girl.

lately i'm being childish kerana lemau dengan kasih sayang orang pada aku. kasih sayang yang aku kira sepenuh hati......tp manusia takkan dapat menerima kekurangan kita, yang dimahukan ialah kebaikan dan kekuatan. bukan kelemahan. byk kekurangan dan kelemahan yang ingin aku perbaiki, aku mengharapkan agar suatu hari aku dapat perbaiki diri sendiri...................menjadi diriku sendiri yang lebih baik.

"Sometimes there's no lights in the tunnel but if we just keep moving, we will find a whole new world at the end of the tunnel........"

4 comments:

iEtaFAkyR@ said...

yeah beb! thats wat we called it the smart tunnel...leads u to the rite path. move on, no turning back!

fham5579 said...

aku suka ayat2 di atas..leh aku copy paste? aku pn actually lately byk sgt dugaan melanda..berat2 lak tu..kdg2 rasa x tertanggung n hnya mampu berdoa n nangis2 terus...
tp kdg2 terfikir juga kuatnya aku kan selama ni menghadapi semua ujian2 tu walau blom nampak lagi sinarnya...
so as for u...ceria ceriakan hidup anda..jgn disiakan begitu saja...

sengetminda said...

ieta: hehehe aku ni claustrophobia sket, takut pada small n dark places, dolu naik lif pun cuak jer selalu rasa sesak nafas. sbb tu la bleh kira berapa kali je aku guna smart tunnel. rasa tak selesa....sbb tu bla dok dlm life tunnel ni aku rasa sesak napas (alasan! huhu)

sengetminda said...

hanim: amek la mana2 pun, aku tak buat 'hak cipta terpelihara' hehe.
fyi ayat yg panjang tu aku dpt dr penerangan surah Al-Insyirah.... elok baca ayat tu ulang2 kali untuk melapangkan dada........