Saturday, April 24, 2010

....jelapang padi...

Dr atas pesawat AK5252 aku nampak sawah padi sejauh mata memandang.....tenangnya hati aku. Kecik2 dolu klu kena marah aku akan naik tingkat atas umah tok aku sambil termenung tepi tingkap. Hijau anak2 padi tu buat hati aku cukup tenang.....(menunggu dipujuk).

Dlm teksi aku duduk kat seat sblh driver (aku x ska dok belakang). Mungkin kerana aku happy....aku bersembang ngan pakcik teksi sepanjang jalan dr airport ke umah. Bercerita mcm2, dr hal kerja sampailah tanah yg diambil kerajaan hahahaha best wwooooo. turun dr kete pakcik tu siap senyum sblm dia pergi, aku pun sempat lambai tgn. ~~syahdu~~

balik umah terus bercerita ngan mama. I LUV U MOM. pastu abah balik dr kampung, dia bw balik buah keriang dot!! hampa pernah dgr tak buah keriang dot??? Sedap woooo....rasanya dah bertahun2 aku tak makan. malangnya, itulah generasi terakhir buah keriang dot dr kampung tok aku sebab dorang dah tebang pokok tu....hmmmmmm sayang!!  tu dia aku attach gambar buah keriang dot untuk tatapan semua.....kenali buah-buahan tempatan. hehehehe











hari nih kitorang g melawat adik aku kat beseri...... dia homesick hahahaha rasanya itulah kali pertama dia dok jauh. dia asyik demam n sakit kepala, mgkn tak tahan dengan air kapur kat perlis tu, aku pun bleh sakit kepala mandi ayaq tu. alang2 sampai sana, mama singgah kat Tasik Melati.....panas sioottt!! tapi sempat la kitaorg makan laksa sambil hirup air sirap kat tepi tasik tu. dan aku plak ramah tamah teguq pakcik yg kerja kat situ....eeerrrkkkk? Knp ngan aku nih?

akhirnya.......inilah SHIERA. aku rasa cam aku mula kembali menjadi SHIERA yg becok itu.....shiera yg sengih cam kerang busuk bila jumpa pakcik n makcik. ntah nape aku mudah ramah ngan org tua. Lately aku lebih banyak diam jer...layan perasaan. tp bila hati aku happy ternyata aku ni baik orangnya...buahahahahaha
Aku nak kekal camni, ramah, friendly......becok. taknak moody2. aku nak kembali active, g gym, menari, menyanyi cam dulu. aku nak g spa, manjakan badan....nak cantik2 balik cam tahun lepas. tp tahun ni takleh seksi arrr sebab dah tukar imej dudududu.

Satu lagi, Hanim buat aku jd cool...sebab dia cool jer. Rasa happy bila bersembang ngan Hanim, kalu aku tau dr dolu2 aku kawan baik ngan minah ni, tapi takut arr nak kaco RUKUN 13!! hehehehe. Cuma satu jer aku susah nak ubah, aku terlalu berterus terang sampai kadang2 aku menyakitkan hati org. Aku tak pandai nak selindung perasaan dan pendapat aku, kalau tak, tak kan la boss pun aku sound tepet jer. Mungkin aku kena ubah cara aku bagi pendapat atau perasaan aku.....cam kasar sgt kot.

Insyaallah...ramai kawan2 yg turut sama bantu aku untuk jadi lebih baik. TEGUR aku, bantu aku untuk jadi lebih baik. Tolong jangan diamkan dan jauhkan diri dr aku. Aku sebenarnya masih belajar memperbaiki diri...........LUV U ALL.

3 comments:

fham5579 said...

entry hg kali ni bila dibaca seolah baca novel..cam ada pengalaman tulis novel lak hg ni...
wah qhiang dot..btui2 lama x makan..mana nk cari lagi no...jgn2 satgi gatai pi mengidam...
keja...actually mmg aku cam x best sgt start keja dlm keadaan camni..hg nk cr assistant utk bantu keja hg tp x tera mana pn blh bantu kan...xpa pasni Insyaallah...:)
ya ka cool? sat aku nk nyanyi 'mereke lihat kutersenyum gembira bagai tiada duka tp hatiku keresahan bagai sinar purnama terang yg terbakar'....hahaha...xpa yg x syok2 tu kita simpan and letak tepi ada masa kita pikiaq..kalau dok pikiaq selalu wat serabut n merosakkan life kita ja...x best...semoga hg akan kekal menjadi shera mcm diceritakan dlm novel di atas...:)

sengetminda said...

hanim, aku amek hang utk tolong aku buat documentation hahahaha. contohnya doc sebutharga, sebab tu aku x amek lelaki, pasai aku tau depa malaih. aku dah list sebutharga yg nak dijalankan dlam tahun ni. byk woooo.

hang jgn ngidam buah tu....gelap oooo. ngidam buah putih2 sket, anak hang putih melepak. org hitam cam aku ni orang xmau, xcantek hhahahaha

iEtaFAkyR@ said...

Yeah!!!ghiang dot itu sgt lazat weiiii... Hmmm apa pun hg kena epi selalu, jgn ikutkn sgt perasaan tu ok.apapun semoga hg cool alwez!