Tuesday, December 14, 2010

...a.staq with lurves....

Lama aku xnaik bas......agak fobia dgn xcident bas yg berleluasa. lgpun dolu2 ada teman seiring n sejalan yg sama2 balik a.staq, so ktorg car pool je la.......lebih tepat kalu aku kata kitorang 'couple' je blk kg heheheh (sweet sungguh). Memandangkan aku sorang ja, lebih baik aku 'bus pool' je, lebih jimat n aku bleh zzZZzzz dlm bas. Okey la tu...

pakcik drebar tu sungguh berhati2...bas pkl 9am, aku sampai a.staq pkl 4++pm. Kebas gak la montot aku, nak baca majalah, aku rasa pening. nak tido...mamat kat depan tu dok buat lagu bangra. akhirnya aku mengelamun jauh.....mengenang memori indah hahahaha. sampai dpn pintu, umah aku sunyi sepi. Sudah! kutolak pintu, my dear abah dok tido, aku masuk slow smpt lagi pikiaq klu pencuri masuk msti tersenyum riang.

terus ke dapur......my mama masak sambal sotong wweeeeeee!! my peberet! sambil makan aku dgr kakak sblh umah aku dok berletiaq/berleter kat anak dia
1. " hang tu dah tua dah, org lain darjah 5-6 dah boleh masak. hang ni apa pun tak tau" - aku terus makan
2. "hang jgn ingat mengaji pandai org pandang, kalau xtau buat gheja jgn harap la orang pandang hang chek ooiiii"-gulp! kata kat aku ka? tp dia bkn tau aku ada kat umah huhuhu kebetulan ja tu dan aku tambah nasi n sambung makan. sedap plak sambal sotong ni dudududu
ada lg mak mcm ni, dok merendahkan self esteem anak sendiri. klu nak marah pun xpyh la jadi mak tiri bawang putih huhuhu. smbil tu aku terpikiaq, Insyaallah my future hubby xkan mati kebuloq hidup ngan aku, tapi mungkin sekali sekala kena keracunan makanan n cirit birit! wahahahahaha.

best gila dok umah, makan makan n makan lagi. 2nd day mak aku buat ayaq asam...huhuhu hebat. malam plak aku makan kueteow iman sambil sembang2 ngan member aku. dok cerita bab hidup msuk plak topik BF. next post aku cite detail sket sbb ada statement menarik dr dia....3rd day pepagi dah makan laksa, masa aku kuar mlm tu mak aku masak laksa.....huhuhu slruuppsss. tgh hari makan gulai rebung madu n daging + temenung goreng garing (pak hencek dulu panggil goreng hangit dududu).....haishhh selero den bedal nasi tu.

aku balik KL on da 3rd day...bas pukul 4.30pm. Nama bas tu mmg sempoi...."Bas Cepat Sedia"  Mantop!!! dah sampai kat Bukit Merah baru aku perasan bas tu byk bunyi2an. bas lama kot. Dolu2 aku buat lawak nak bukak company bas nama..."garenti sampai", idea mai sbb dok gelak bas pancaran matahari. Sepanjang jalan tu aku tgk ramai org kampung dok mengail/memancing....mengail dlm bendang n tali ayaq. mmg skang ni musim mengail, suasana kmpung yg mmg amat menenangkan.......teringat zaman kecit2 masa dok ngan tok n wan kat kampung.........ku tinggalkan Kedah Jelapang Padi n pasti akan kembali lg...........amin.

5 comments:

Diamilikku said...

tak dan jugak aku nak jumpa hang kan.....

sengetminda said...

jgn bimbang...kita kan selalu ada gathering. nanti kita get together lagi....

iEtaFAkyR@ said...

rindunya suasana kampung! isk*isk*isk* lapaq weh baca menu2 ayaq asam hang tu.... huhuhuhuu.... btw aku suka entry bersahaja hg nih. gelak ngekek gak aku ni. :P

fham5579 said...

hahaha..wei aku pn gelak bila intan kata dia penumpang setia bas pancaran matahari tp cantik weh

sengetminda said...

pn ieta...glad u like it.

hanim, aku kena try la bas pancaran matahari kalau blah malam kena cari bas sinaran rembulan la pulak huahuahua