Tuesday, December 7, 2010

...welcome 1432H...

"Ya Allah, seketika di akhir tahun 1431 ini Insyaallah akan muncul 1432 yang ceria. Engkau muliakan dan sayangi penerima ucapan ini, berkati keluarganya, sihatkan tubuh badannya, limpahkan rezekinya, jauhkan drp fitnah, penganiayaan dan penghinaan, suburkan benih keimanan dengan penuh kasih sayang serta taqwa tanpa alasan. makbulkan cita-citanya yang murni. Amin Yarabbal Alamin. Selamat menyambut Maal Hijrah "

1431H tinggalkan aku dengan pelbagai suka duka, perit jerih, gelak ketawa & air mata. Macam2 peristiwa  berlaku sepanjang tahun lps & tahun sebelumnya. Kalau boleh aku nak isytiharkan cuti peristiwa tp rasanya M'sia ni dah terlalu byk cuti. 2 tahun yang aku kira memberi aku pelbagai pengajaran bermakna..........aku namakan tahun2 ini.... 'TAHUN2 GELAP'........mcm zaman gelap eropah tu....huahuahua!

Butterfly Life Cycle
Mesti hangpa pelik tgk aku letak 'life cycle of a butterfly'.......aku bubuh gambaq tu sbb aku nak igtkan diri aku sendiri bahawa hidup ini adalah satu kitaran, pengalaman, pembelajaran (dan perkataan seumpamanya). Aku nak igtkan diri aku bahawa aku sedang menjalani fasa2 dalam kehidupan aku, yg mana pd hujung fasa tu 'i will turn into a butterfly'.......a very beautiful butterfly!!

apa kaitannya rama2 dengan 1432H?............. jeng jeng jeng sbb itulah azam dungun aku utk tahun 1432H & 2011M. Tahun 2009 aku berazam utk jadi diri aku sendiri, tahun 2010 aku berazam utk menjadi 'a better me', konon2nya sambungan drp azam tahun 2009 la tu. So, tahun 1432 & 2011 aku memulakan operasi berani mati........iaitu operasi melengkapkan diri. Satu lagi kelangsungan daripada azam tahun 2009 & 2010. Aku anggap ini sebagai fasa kepompong....... satu proses pembinaan kendiri. Byk benda yang aku nak  capai dalam fasa ni dan mungkin akan mengambil masa lebih dari setahun.

sebenaqnya, aku baru sedaq yg aku ni xdak hobi. durra suka menjahit....ada yg rajin memasak mcm pn presiden. fs ngan che em suka melancong n melencong huahuahua.......kalau xdak hobi pun mesti dok melayan anak masing2. memandangkan aku hanya ada anak tekak n anak mata, aku nak cari hobi. pikiaq punya pikiaq, aku rasa kalau aku isi masa lapang dengan membaca & study....maka byk ilmu yg aku dapat. lgpun aku kena ada byk ilmu sbb aku pilih utk gheja dlm bidang yg ramai lelaki drp pompuan. Alang2 aku nak membaca n study.....alangkah baiknya kalau aku sambung belajaq! 2in1......kena pulak time thn baru macam ni, maka aku terus jadikan azam untuk melengkapkan diri.............BIJAK!! anak sapa la yg bijak, otak mcm batu geliga huahuahua... (sebenaqnya penyegan, kumpul semua benda jadi satu sbb nak senang hahahahaha bijak! masih bijak!)

Semoga doa yg aku jadikan intro utk post ni dimakbulkan Tuhan., semoga pengirim ucapan tu pun memperoleh kesejahteraan dan akhirnya kesejahteraan kepada anda semua......sahabat yg aku cintai! Amin.




6 comments:

fham5579 said...

aku sokong hg shera..pi kaih smbg study supaya gred hg naik lagi n lagi pastu leh blanja aku selalu ..hihihi

aku eta said...

pehtu leh join aku tambah hobi kerna terpaksa...memasak dan menjahit muahahahahahahaha...*ni semua kes laki aku yg suruh* :p

sengetminda said...

eta: byk pahala ooooo....kutip2 jgn xkutip saham akhirat tu

mymentalhealth.blog said...

ko nak sambung study master ke shira...master in what ?-zy

sengetminda said...

zy: mcm tu la....maybe facilities management. mmg itu pun keja aku...wish me luck so that i'll finish my master. this is my 2nd attemp hahahah

zaiey said...

Sudah second attempt? wooo....amek part time master ni memang kena kental...dan byk benda kena korban.... kena kurangkan enjoy..sbb byk assignment and kene buat research & analyze..
alhamdulillah zaman aku dah lepas...
Wish you all the best..!!