Friday, April 29, 2011

...ASB...

bangun pagi terus teringat psal buku ASB, rasanya dok dlm handbag tu juge, dah le dia ada IC aku. Terus call ASNB utk freeze account, seb baik boleh. hadus semua dah dibekukan. Ptg ni tukar kunci keta...mau la 2-3 ratus.

dalam dok sedih2 aku teringat, aku kata nak cuba bahagia walau hanya tinggal selembar benang. Jd inilah masanya utk aku berusaha utk mencari bahagia di hati. Tuhan baru amek sikit je nikmat dia, mgkn dia akan ganti yang lebih baik. 

Celah2 tu juga teringat statement aku sendiri, aku beriman dengan qada' dan qadar. takdir baik dan takdir buruk yang Allah tulis, semuanya ada hikmah. Lgpun kalau kita nak buat baik ni, tuhan akan turunkan ujian sepantas kilat. Alhamdulillah, tuhan masih beri aku peluang untuk merasakan kemanisan ujianNya. Setiap yang tertulis untukku adalah yang terbaik bagiku, kerana Tuhan lebih mengetahui.............

Terima kasih kawan2 yang sama2 bersimpati dan mendoakan yang terbaik untuk aku. Terima kasih kepada yg sudi membantu w.pun aku jauh, TQ pd my mama & abah yang muka kelat je sebab kesian kat aku kot, time kasih kat plus & makcik2 cleaners yg dok bebel kat aku, sib baik aku sibuk dok makan hati sengsorang kalau tak mesti aku 'dush' makcik2 yg berleter tak habih2 tu. Msti makcik2 tu berkenan kat aku yg dok termenung sambil relax2.......walau dalam hati sgt sakit huhuhu.

Pharmy kata"tuhan tarik sikit je nikmat dia tu sbb nak kasi sesuatu yang lebih baik". Amin.


p.s aku bukan poyo ckp pasal agama, aku cuma cuba baiki diri........supaya tuhanku dan tuhanmu menerima aku dan taubatku. Amin.

No comments: