Sunday, April 10, 2011

... 5S...



Khamis lepas HR anjurkan ceramah 5S. Aku sure jabatan/majikan hangpa pun ada mention pasal 5S ni, untuk keterangan lanjut, sila layari internet dan dapatkan kaedah pelaksanaannya.......*wink*

Hari ni aku pi opis sbb nak amek charger hp, nasib baik opis ngan umah hanya sekangkang kera. Melihatkan bilik aku yg dah macam stor kertas, maka aku mula mengambil langkah 1 iaitu SISIH-SEIRI. Aku mula la meneliti balik kertas2 atas meja dan menyisihkan longgokan kertas kat atas meja aku. pastu aku susun, sapu n seragamkan. lepas ni kena sentiasa amalkan supaya dokumen penting xhilang ~lalalalala~

Rasanya aku nak kena amalkan 5S dalam kehidupan seharian, kena tgk balik apa yg perlu diSISIHkan ~lalalal~  yg pasti aku xrasa disisihkan. weeeehhhaaa...............yg selebihkan let time tell.




4 comments:

Diamilikku said...

hhahahahahah....pandai hang relate it..aku suka...:)

sengetminda said...

hahahah ini namanya penulisan kreatif. sori le kekadang aku bongok sket....

iEtaFAkyR@ said...

ooo.. ni la antara ciri2 5S ek. mmg aku tk tau, tp aku dok pektis lama dah... may b sbb masa skolah dulu aku dulu kelas 5S kot. keekekekek... relevan kah? LOL

sengetminda said...

sisih, susun, sapu, seragam & selalu amal....itu la 5s. aku xamal SBB AKU 1-4A kmudian sambung 4&5 Kamikaze