Tuesday, December 1, 2009

...the face of death.....

Ni tajuk buku yg aku baru habih baca......despite all the long explaination yg aku baca, ending dia menyentuh hati aku. Buku ni buat aku berfikir dan buat aku paham......penderitaan tu akan mengubah seseorang. But to be an angel or a devil adalah pilihan kita sendiri. Untuk terus meratap dan menderita atau untuk bangun dan hidup gembira.......

"Scars are more than reminder of past wounds. They are evidence of healing"....selama ni aku selalu kata, walaupun luka sembuh tapi parut tetap ada. tapi ayat omputih tu buat aku 'lihat' parut/scars dari sudut yang lain. Dari sudut positive. .

Mgu lepas aku tgk ulangan nur kasih, ayat adam pun dah buat aku terfikir........" Kita tak boleh jadi org lain, tapi kita boleh jadi orang yg lebih baik" Selama ni aku nak org terima aku, baik n buruk aku. Accept me for me. tapi sekarang aku juga belajar untuk memperbaiki diri aku sendiri

Kadang2 kita xnampak macam mana hidup mematangkan kita, rupa2nya kadang2 kita belajar menjadi matang melalui perkara remeh misalnya dr buku, drama ectS emua ni terletak dalam tangan kita sendiri............................... 2010 here i come, to be Me, A BETTER ME.

p.s: (hope ada kebaikan post ini untuk yg membaca)

2 comments:

iEtaFAkyR@ said...

yeah...inspired me a lot! n thanx 4 reminding 'bout the 2010..juz around the corner...aku baru perasan! ngong tul kan...

sengetminda said...

easier said than done...hahaha susah la nak baiki diri ni. tapi akan ku cuba........

bz sgt la sampai lupa tahun baru. agegege~~