Saturday, December 12, 2009

...kecik hati n aku...

kalo org yg selalu ikut blog ni mesti tgk mood aku ni fluctuated. kejap happy n kejap sedey. kadang2 xde la sedey sgt tp cara aku menulis macam la aku ni sedey sgt. usually aku akan sedey atau marah sekejap je, lps 10 atau 15 minit aku akan okey. aku cepat marah tapi sgt cepat sejuk, melainkan aku kecik ati. hahahaha

kecik hati bleh buat aku kuat, keras hati.....kerana kecik hati aku tinggal angah, kerana kecik hati aku bleh lupa eddy, kerana kecik hati aku focus belajar n g mrsm. Tapi kecik hati yg aku maksudkan ni bukan lah selalu, benda2 kecik tu aku x layan sgt. Ni kalau aku betol2 kecik hati.....besar punya kecik hati. tapi setakat ni aku x pernah buat benda2 xelok la, cuma kecik hati bleh buat aku jadi nekad.

usually lepas aku sabar dlm jangka masa yg lama pastu baru aku akan mula simpan dlm hati.....dah bernanah baru la aku rs kecik hati n buat aku jadi nekad. aku bleh jadi sgt sbr n tuli. tapi once aku dah terasa n fed-up mulalah episod mencari jalan keluar. angah pernah kata "sy x sgka shiera ni keras hati, selama ni slalu nangis".
lately aku dah x nangis, aku dah terlalu byk nangis tahun lepas. aku dah tua, airmata x bw aku ke mana.

dan ketahuilah bahawa skang ni aku tgh memendam rasa. yup im happy wit da progress but byk benda along da way thats killing me inside. aku masih mampu bersabar......masih mampu tersenyum. but i'm not ready 4 another heart break now, i might looking 4 da way out kalu hal ni masih berlanjutan n xde perubahan. i've gone through hell b4, im not going through it again. i'm just protecting myself, myheart.......

to ieta n sone....relax, aku xsedey, cuma nak bercerita. Aku bangga menjadi shiera....dah byk kali aku jatuh tapi aku bangun menjadi shiera yg lebih matang. byk kesalahan aku n aku sedang cuba membaiki diri.

2010 - azam aku ialah " menjadi aku yg lebih baik".......sambungan pada azam tahun lepas. Gudluck to me!!

3 comments:

Diamilikku said...

shira...that's y we need this kind of "ruang"...blog boleh digunakan untuk meluahkan apa saja yang hang rasa...apa saja yang nak membuatkan fikiran kita tenang..but sometimes ada org yang tak paham nape kita berblog and mulalah bagi komen yang bukan2....

be strong k...moga2 azam hang akan tercapai...aku pun mcm hang gak...boleh sabaq boleh pendam...tapi once dah bernanah..memang aku akan jadi NEKAD...

sengetminda said...

sone...btol. tapi nanah ni tahap bleh perah buat jus dah (geli plak aku). aku byk diam n mengalah tapi bila aku bersuara org kata aku pushy. padahal depa dok menari ronggeng atas kepala aku. sok lusa buat siri sehati berdansa atas batu jemala patik ni ha.

kalo aku jadi nekad kali ni, aku x tau la pe jadi. sebab aku betul2 letih babe......

iEtaFAkyR@ said...

hmm...ertekad utk kebaikan hang! zaman skrg ni byk yg nak menjatuhkan drpd menaikkan seseorang...amik masa, fikir sebaiknya dan buat keputusan! kdg2 gerak hati lebih baik dari logika...semoga Allah sentiasa merahmati hang. AMIN.