Monday, January 10, 2011

....i hebat....

Setelah sekian lama, aku berjaya buat dia berbicara. tahniah cik shiera! anda hebat! hahahahaha.......... dan akhirnya aku jugak boleh berbicara tanpa berselindung, lebih terbuka n berterus terang. Ikhlas dr hati yg ting ting ting ting. Babe, bukankah bercerita itu lebih mudah? Buka sikit hati tu, jgn ler pendam sengsorang.....pastu mula nak buat kepala sendiri. Jangan monyet! Itu akan mendatangkan bahaya kepada nelayan laut dalam..............we are human, we talk to each other, not 'at' each other. Sila daftarkan diri anda dalam kursus komunikasi berkesan.....dududududu

Dan rupa2nya kita juga pernah ada masalah komunikasi. Byk perkara yg xjelas sbb kita xbleh nak berterus terang. kalau dulu kita berterus terang mungkin keadaan xmcm ni............mungkin je la. Aku mmg byk soal, nk wat camne, planner mmg camtu kena ada cukup information utk buat perancangan. Spy keputusan yg kita buat tu xsalah & xmendatangkan masalah. kalau hr ni kita buat keputusan pastu masalah dtg bertimpa2.......maka ada 2 kemungkinan. No.1 kita sdg diuji.....No.2 salah buat keputusan hehehehehe
(bernas pendapat cik shiera...apa kata nasihat diri sendiri n jgn cari masalah. bukan ke awak sedang create masalah?)

Kalaulah sesi luahan perasaan itu mmg benar2 ikhlas....maka byk yg aku sesalkan. tapi aku xleh nak terus hanyut dgn perasaan tu. rasanya ini mungkin keputusan terbaik & hang buat ni utk aku jugak, tp aku tetap nak salahkan hang jugak hahahaha. supaya hati aku tenang dan spy lebih senang utk aku 'hilang'.

Pesanan akhir dr penaja...

"CINTA bukanlah satu2nya asas kepada satu hubungan, selain cinta hubungan juga perlu diperkukuhkan dengan rasa hormat n kepercayaan. Pengorbanan juga xmenjanjikan satu2 hubungan itu akan kekal,sebaliknya ia mengundang lebih kesakitan"

Aku pun xtau apa yg membolehkan hubungan boleh berkekalan. yang pasti i'm looking 4 a life partner, maknanya aku bukan mencari seseorang utk memenuhi keperluan hidup aku atau melengkapkan diri aku yg xsempurna. sebaliknya aku mencari seseorg yg akan bersama2 aku meredah ranjau hidup. Bukannya untuk menjadi pasangan yg sempurna bagai pinang di belah dua, tapi menjadi pasangan yang bersama2 mengharungi ketidak sempurnaan itu. Semoga kita bahagia, with each other or without each other.....................love u.



3 comments:

fham5579 said...

beb..nak tau gak bleh???? hihihi

sengetminda said...

tau apa? hohoho esok hang interview aku secara detail.

iEtaFAkyR@ said...

uhuhuhuh... pinang terbelah tergolek la jadinya! :D