Wednesday, January 12, 2011

...new house, new environment & new friends...

Dok umah baru.......mula2 rasa kekok, tapi after a few days mula rasa seronok. Hari ni memasak ngan housemates. ramai2 kat dapur mcm nak buat kenduri ~lalalala~ kalau dolu2 harusnya aku beli jer pastu mkn depan tv, sudahnya makanan tu msti xhbh sbb mkn main2.

Udang masak tempoyak, kentang+bilis masak pedas, pecal, ikan pekasam.....perghhh. tambah lak air laici. dessert plak ice cream + choc topping. pergghh kalau selalu camni, maka aku bleh capai weight yg diidamkan dlm 3 bulan nih. berat aku asyik turun je dr 52 kg hingga tinggal 44 kg. tp aku xmo la capai 52 kg tu, buruk la pulak sbb frame aku ni kecik ja, dah mcm ikan buntal pakai kebaya.....huhuhu seksa menahan napas utk elak butang baju terbuka. kalau dpt 48-50 kg dah elok2 jer. lately berat aku naik la jugak sekilo dua, itupun selepas makan berkoyan2 ngan bebudak geng tapau kat opis tu.

ada hikmah kejadian bencana alam yg xterduga tu kekeke. mgkn tuhan tahu aku 'bakalan disakiti' lg. jd tuhan mahu beri aku kekuatan. sekurang2nya itu la yg aku dpt pikirkan bg mempositifkan ujian. yg pasti aku suka dgn this new environment. its nice........

mmmm td tgh hari smpt bercerita ngan abg jai pasal 'alam mistik' yg menyelubungi hidup aku. pasni nak kena cr masa sesuai utk bercerita ngan abg jai, nak cuba mengenali n memahami cik dayang itew. aku dah mula dpt control situasi/anger, tp semalam aku sedikit emotional n melampau la pulak. mgkn betul kata abg jai....emosi aku jd xstabil bila ada yg berniat buruk. tp yg aku perasan, aku akan mula mnyakitkan hati org yg sayang aku, semakin org tu syg aku maka aku semakin panazzzz. ntah la, nak percaya sgt pun xleh tp xendahkan pun xleh gak. jadi aku layannnnnn.............zassss

( menyesal terlibat ngan drama drama drama yg xhbs2.......igtkan real aku punya la xsedap hati, rupanya melodrama. aduishhhh. nape cik dayang xtolong lak ek?? )

7 comments:

Diamilikku said...

sila share resepi udang masak tempoyak tuh..aku tak reti bab2 tempoyak semua nih...:) tapi aku suka makan...

sengetminda said...

ya sila namakan aku sebagai author ye. 1 lg, nanti aku minta kat kakak umah aku tu hehehehe. aku masak nasi jer, sedap nasi aku!

aku eta said...

aku cuma dayang senandung...kulit makin hitam...hmmm...perubahan hormon*tak mo mengaku padahal sejak azali hitam kilat*:p

sengetminda said...

eta, hitam ka, putih ka, biru ka, merah ka....kita org Malaysia jugak kan. *pujuk hati*

aku eta said...

aku mmg org malaysia...ish...kekena mak aku kenan tgok orang uganda pa muahahahhahaha :p

sengetminda said...

abih mak aku kenan tengok org apa? nigeria?.......wakakakaka. kulit tu cuma lapisan luaq ja, yg dalam semuanya sama jaaa..............

aku eta said...

muahahahahaha...kalau betoi mak hang kenan tngok orang nigeria pehni jom bli rumah kat sana....wooo...kalau org tnaya...raya ni raya mana eta...aku raya kt uganda...muhahahahahaha....kelakau serem :p