Sunday, January 2, 2011

...'me' day...

Malaysia tanahairku ada mcm2 hari......hari pekerja, hari ibu, hari bapa, hari gawai, hari belia, hari wanita dan mcm2 hari lagi. Tapi hari ni ialah Hari Aku @ Me Day.........kenapa bukan my day? sbb hari ni bukan milik aku tp semua yg aku buat hari ni adalah utk aku........weeeeee mmg best!

Aku mulakan hari ni dgn tgk kartun Ben 10 & ntah apa2 kartun lagi. Pastu g buat waxing apa2 yg patut kat Timeless Saloon. Kat sini lah aku selalu pergi utk bermanja2 ngan amoi kat situ, dorang layan aku baik2, terasa bagaikan puteri. Pastu dorang hulur bil sambil senyum2 manja hahahaha.

Tapi aku xpuas hati lagi, masih nak dilayan bak puteri...so aku g Taman Equine, jumpa Mr Brian. Tp dia ramai customers so aku buat facial dulu. Masa tgh pakai masker aku dgr handbag aku diangkat (sbb pemegang beg tu besi) so aku terus buka mata, mmg beg aku xde, tetiba minah yg buat facial tu masuk, dgn muka cuak dia kata dia masukkan bag aku dlm laci. Ok......aku relax. Pastu dia asyik citer pasal cincin dia yg hilang, siap nasihat aku spy jgn bw handbag tp bw purse yg bleh masuk dlm poket. Lps facial aku check beg, rasanya xde pape yg hilang....kalau dia berani amek la, dah tentu aku tuduh dia. Tawakal je la......

Pastu terus jumpa Brian....buat hair treatment dududu. Memandangkan i'm the only customer, brian  kasi extra service, nak kata extra xjugak, cuma xdak la tergesa2.....bleh cuci 3 kali sblm bilas n urut2 kepala utk hilangkan stress. Perit la jugak kulit kepala den, tp rasa segar sbb ubat yg brian letak kat kulit kepala tu mmg best.  brian jumpa uban....
"sy sudah tua la". aku ckp sambil belek2 uban di kepala.
brian senyum, "ini bukan uban tua tp uban profesional, byk berfikir. awak muda lagi".
aku tergelak besaq "saya dah 32 tahun la, sudah tua"
" ye ke? sy igtkan awak 20-an......paling tua pun 26 or 27 je. jgn tipu sy, berdosa tau" tambah brian dgn muka xcaye.

wow ! 5 years younger......hati aku berbunga2 riang. nak balik brian kata "xyah la pakai tudung, rambut sudah cantik"........aku senyum sambil hati berkata "pandai la, ko tu yg akan jadi kayu api aku....hish simpang malaikat 44". Sempat la singgah Jusco Equine....beli Prune Innershine ngan kenny rogers. Igt nak beli kasut tp xde yg berkenan. Indah sungguh hari ni, xtiviti memanjakan diri sendiri. Tp puas hati sbb dimanja bagaikan puteri...........lps ni kena buat lagi!! Best woooo...cuma masih xtergamak nak g tgk wayang sorang2.... hukhukhuk

1 comment:

Diamilikku said...

awat hang tak join che emm ngan kirah..aktiviti semua ala2 sama jaaaa...