Monday, March 7, 2011

...Rugi Cuti...

hadoi! rugi cuti mak satu hari, amek cuti hari ni sbb nak kemaskan umah petir, ada tenant baru nak masuk. alih2 kete mak tak siap lagi. Mamat ni pun, smlm aku dah bgtau nak guna kete tp buat2 bijak kononnya nak buat kete tu sampai tip top.......kok ye pun bgtau la, adoihhhhh! bernanah hati mak!!  Kalu nak amek hati aku pun xyah la over2, mmg tak laaa......


Sudahnya aku stuck kat umah jer, xleh nak bergerak. nampak gayanya aku kemaskan umah je la.....nasib baik WHI ada cite pasal tudung. bertepet2 kena ataih batang hidung aku. antara lainnya tujuan pemakaian tudung & konsep tudung n fesyen ~lalalalala~ Aku mula pakai tudung secara konsisten mulai Ramadhan tahun 2009, tp tudung aku ni masih xdpt nak bentuk aku jd muslimah sejati. makna kata aku masih di tahap lama masa sblom pakai tudung. Kena semak balik checklist..............satu hari aku nak juga jadi baik, lebih baik drpd skang. Woooot wooot memandangkan hari ni aku xtau nak watpe, maka bolehlah aku mulakan dengan menyemak checklist diri.

Dgn waktu terluang yg byk ni maka mulalah otak senget aku berputar laju....hadoi! hati mula la rasa mcm2 ~lalalalala~ adakala rasa bahagia ngan layanan bak puteri, tp kdg2 rasa syahdu. Mcm hari sabtu n ahad lepas, msti korang pelik ngan link2 videoclip yg syahdu itew. No worries okeh, aku ngan housemate tgh wat sesi karok rock kapak 80-an. ditambah lak aku xde transport sbb JFL kat mamat hebat yg berjanji nak baiki sampai tip top maka bertambah2 la sengal otak aku ni. Smua jenis lagu aku dgr hahahahahaha. sib baik xdgr lagu negaraku.

Pg td tetiba je emosi terganggu bg tempoh 10 minit padal kecik sgt sbbnya. malas nak pikir maka aku layan farmville n cityville. Bak kata en. ogre 'there are things that cannot be push, let time tell'........jadi aku malas nak pikiaq sesuatu yg di luar bidang kuasa aku, biar tuhan je tentukan sbb Dia lebih mengetahui. Pn. Ieta, Pn Fit N Pn Haliza.....jgn lupa temu janji bisnes kita hokeh.

p.s: kete dah bikin, umah dah in progress........bila la nak sambung belajaq nih huhuhu

No comments: