Saturday, February 5, 2011

...adoyai...

Lemas dan rimas dengan minah karan ni, dah dia yg dok intip blog aku pastu dok mereka cite lak aku yg dok jd stalker dia. Ngeh222......kalau rasa aku dok jd stalker kamu maka block je la dah dok simpan wat mende, saje la tu nak rasa glamer....

Kadang2 rasa bosan dengan orang yang suka menyalahkan org lain ni, cuba cermin diri sendiri sblum menunding jari pada org lain. Muhasabah sikit diri sendiri, takut kamu je lebih sudu dari kuah. Belajar sampai ke menara gading, xkan xreti nak menilai dan membandingkan setiap situasi yg berlaku. Xkan kamu xpaham2 n xreti2 dgn keadaan sekelilling yg dah macam melodrama @ sinetron indonesia ni? jalan cerita yg berulang2 tapi kamu masih bebal.

Ni lah masalahnye kalau jenis rasa diri tu gud2 je.....rasa taksub dgn diri sendiri. Diri sendiri menjadi focus utama, hati sendiri, perasaan sendiri, jiwa sendiri, syok sendiri, keluarga sendiri. Sampai dah xnampak org lain, hati org lain, keluarga org lain...pendek katanya org lainlah punca segala2nya. diri sendiri xpernah salah. org lain je la yg dengki kat ko, org lain je la yg musnahkan hidup ko, org lain lah yang xsempurna, org lainlah yg jahat. Cuba ko pikir nape tuhan bg ko cubaan yg sama berulang2 kali, manalah tau kalu2 ko sendiri pernah aniayakan org lain, fitnah org lain, sakitkan hati org, mulut ko mcm jamban ke..............dududududu!

Aku dengan kau mcm langit ngan bumi, kau cantik n sempurna, aku ni serba xkena. Kau gadis dambaan jejaka, aku ni apa yg ada. Apa kata ko jgn bergaduh ngan aku sbb ko yg pilih keadaan ni. Bila aku diam ko bahan aku, bila aku layan ko plak yg sawan. Aku bg no tepon hp skali ngan opis ko xnak tepon pastu dok buat propa dalam wall ko, buduh benor caranya tu, xmatang lgsung. Dan aku terpaksa guna kaedah pramatang ni utk skool ko sbb aku xde no tepon kamu. aku juge xleh nak masuk wall kamu, xtau umah kamu, xtau opis kamu mahupun no tepon opis. sesungguhnya aku xamek pot pasal kamu. tapi kamu ni sayang sungguh kat aku sampai nak ajak dok skali.....buleh ke?


p/s maaf la kengkawan yg membaca, aku dah tak tau camne nak sekolahkan org yg mengalami 'mati otak'. payah nak pahamkan dia bhw kadag2 aku dan dia berada dlm situasi yg sama. sbb minah ni mmg xleh nak relatekan situasi org lain ngan dia........dan xreti nak pikir panjang. dia hanya nak menang!

No comments: