Monday, February 21, 2011

...i miss my umah petir...

halamak! ulser sudah menyerang!!! lalalalala maka bertambah koleksi penyakit. batuk masih bersisa & tekak masih gatal2 lagi tp getting better. akhirnya, ubat batuk cap ibu dan anak juga yg best! 2 thumbs up!!

Td petang g umah petir....umah tu dah cantik, management cat satu umah. Tak tau nape setiap kali pegi sana rasa berada di umah sendiri. rasa tenang sgt, ikutkan hati nak aje aku pindah balik umah tu. tapi memikirkan nak kena mengangkut dan kemas balik brg2....haiisshhh malas la pulak. Tp memikirkan 'privilage' yg akan aku nikmati:-
1. kalau bgn lewat pun xyah berebut bilik air mahupun toilet
2. pagi2 bleh bersiap kat mana aje aku suka.......xsemstinya dlm bilik
3. aku bleh sepah2 umah tu tnpa rasa bersalah
4. aku bleh tido kat mana2 aku suka.....dalam bilik ke, ruang tamu ke, bilik sebelah ke, jamban ke
5. aku bleh masak apa saja tnpa org tahu kalau masakan aku hangus ke hape ke
6. aku bleh iron baju pagi2 ms nak g keje, xyah nak iron awal2
7. aku bleh batuk kuat2, muntah kuat2, nanyi kuat2, gelak kuat2....................xde org nak pandang2.
8. aku bleh ajak org datang umah pastu kalau xske bleh halau dorang balik...... :)
9. boleh berlengging dlm umah tnpa rasa malu
10. boleh terus menjadi 'umah perlindungan wanita'

tapi........ yg xbestnyer :-
1. tgk cite kelakar tp gelak sorang2
2. pas balik keje, esok plak la baru bleh bercakap ngan orang
3. kalau aku mati sorang2 dah busuk baru org tahu
4. kena berebut parking n ada posibility kete kena block
5. kadang2 ada rasa takut dok sorang2 tambah2 lg time tgk cite hantu
6. makan sorang2 dpn tv.....aduh msti makan main2 je
7. xde tanah sekangkang kera yg bleh ditanam cili, serai, daun kari dsb
8. susah nak basuh selimut sebab ampaian kecik
9. xde bobby, hanjing sebelah umah yg selalu tgu aku balik
10. bkn stakat wanita, tkut laki org pun nak tumpang umah bila gaduh ngan bini dududududu

So kekal berada di sini utk jangka masa yg agak panjang. bla 'Embun' siap nanti, bleh la aku terus pindah g sana je. Lgpun save sikit duit umah, skang pun dah hujung Feb 2011, bulan depan bebudak sengal tu dah hbh practical so dorang akan blah. maka aku bleh la bermaharatulela dlm umah tu......................

...but i still miss my umah petir so much....

1 comment:

aku eta said...

kat tmn ni ada sekoq hanjing nama puppy...satu malam tu aku ngan laki aku round nek moto...dok tak duduk puppy ligan...seb bek dia tak kokak kaki teman...laki teman pulaih minyak tak berape nk jalan je moto tu...bkn sbb hantu kak limah tumpang blakang...tapi teman yg terlebih muatan muahahhahahahahaha :D