Wednesday, February 2, 2011

...penang...

Dah lama xtrn penang. pe khabar pulau mutiara yg sentiasa jadi tumpuan dek kerana isu2 politik. rasanya last jejak kaki kat penang pd pertengahan 2010 itupun sebab meeting, kalau saja2 nak p sana memang tak arrr....bukan sbb dah benci dgn penang atau orgnya cuma dah tak relevan dgn hidup aku dudududu.

Lgpun penang bukan besaq manapun, kalau terserempak dgn family ex-fiance aku maka susah nak lari. dunt get me wrong, i dunt hate them in fact i luv them cuma skang bukan masa aku lagi dah. xsalah berhubung dlm phone, atau kalau depa kat kl bleh la jumpa tp kalau kat penang aku rasa janggal. aku xmo la nanti org kg n adik beradik dia igt aku ada rasa lagi kat dia n still nak buat baik ngan his family to tackle him again.... yg paling penting aku xmo org kesian kat aku, pandangan kesian org pd aku buat aku rasa mcm sgt lemah & pathetic. Aku xska dilihat sbgai lemah n minta dikasihani....aku sgp kecewa drpd merendahkan maruah aku. huhuhu EGO!

5 tahun di USM Penang...mcm2 pengalaman dwoh. First love pun kat situ, buat assignment sampai kejar dek hanjing, buat bancian kete n pengguna feri, first time makan nasi kandaq yg buat aku demam, memcari makan kat semua pasar malam, kunci tertinggal dlm umah, xcident motor........makna kata pelbagai memori lah. tempat jatuh lagikan dikenang ini pulak tempat yg mematangkan hidup aku. 

So kiranya esok adalah 'homecoming' bg aku la, cant wait to reach penang, makan rojak 101, char kue teow, mee udang, laksa asam, cendol......mabeles. Jalan2 kat batu feringghi night market utk cuci mata, smbil ushar pape yg patut. Semoga esok akan memberi aku 'souvenir' terakhir dr kamu.......................oh penang!


p.s ayat terakhir tu xleh blah.........

4 comments:

fham5579 said...

haa....p penang ngan sapa nih???? huhuh...penang mmg bestest..especially makanan dia la...and penang gk jd tempat dating aku dulu2..skit2 penang...

Diana said...

woitttt...mai penang tak roger aku pon noooooooooo...nak kena ngenget niiiiiiii

pekasamgoreng said...

jangan lupa juga kisah aku lari dari umah...wakakaka....

sengetminda said...

hanim: ngeee.... jln2 ja la
dd: sat saja...lenkali aku roger. teringat gak kat hang masa lalu area tg. bunga. hang dok situ kan?
zz: hahahaha remaja lari dr umah....