Wednesday, February 9, 2011

....new collection....

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.....

Hari ni aku nak tayang koleksi penyakit yang aku dapat dalam tahun 2011......

1. cramp kat abdoment - so doctor kat isn ni diagnose sbgai infection. dia kasi ubat utk infection, tahan sakit & antibiotik. Maka seminggulah aku usung ubat ke hulu n ke hilir. huh! amat berdisiplin.

2. Masih rasa x selesa ngan infection itu so aku g klinik plak- doc tambah lagi antibiotik sampai 3 jenis. pastu try dapatkan aku pnya test result yg aku buat sebelum ni, hampeh! sampai hari ni klinik tu tak call aku pun.

3. tekak terasa perit, pahit mulut n loya2 - mgkn dah ter'oberdos' dek antibiotik hahahahaa, atau kawan aku kata aku makan ubat ms perut kosong. maka 2-3 hari aku dok kemam sweets utk hilangkan loya, n akhirnya pd hri terakhir medication period tu aku skip aku punya antibiotik....... (kena tegur tp aku dah tak xtahan).

4. G umah kenduri aku makan sirih, perit2 tekak aku bertukar kepada gatal2 tekak yg disusuli dgn batuk2. mulanya sikit n akhirnya melampau. Dapat arahan berkuatkuasa pd hari yg sama untuk makan ubat batuk. Aku buat pilihan ubat batuk yg salah, sgt xsedap n pahit. aku makan ubat batuk 2-3 kali pastu aku tgl botol tu kat alor staq....wink wink...

5. Batuk222.....pastu cari pasal, tido tanpa selimut dgn kipas menghala tepat ke aku. padahnya, aku bgun pagi dengan sakit dada yg teramat sgt. dgn rela aku g klinik sbb mmg sgt xtahan, aku diam je dok tahan sakit. agak2 kalau xmalu mmg aku nak nangis tp sbb bergaya macho maka buat muka toya je la. 

6. sambung makan ubat batuk, pain killer dan antibiotik. rasanya betul dah sukatan ubat batuk tu, tp aku bleh mabuk, lena bagai diulit intan. plus plak hari tu aku makan lewat, petang baru jumpa nasi, perut aku jd sengkak mgkn sbb dah masuk angin. sgt tak selesa, asyik dok pegang perut mcm org mengandung anak sulung. pastu aku tgk ja ubat, aku dah mula muak & loya......lgsung xleh nak telan. kalu cuba jugak makanya aku muntah.

7. semalam aku dapat sakit di hati.............nak nangis dah xdak ayaq mata. lgpun salah aku. aku cuba buat org paham situasi aku tp rasanya pendekatan aku tu xbleh buat dia paham. aku paham org tp org tak paham aku. aku ikhlas dan bersangka baik dgn org tp rasa mcm sekali lagi aku dilabelkan 'jahat'. jd aku diamkan saja.....mcm dulu2, mcm zaman sekolah, mcm zaman universiti, mcm masa mula2 frust bercinta, mcm masa aku putus tunang, mcm sepanjang tahun 2009. diam yg memakan diri sendiri. hanim try ciger, aku nak try dadah, hanim kata dia ada kaki, so kami sepakat nak try ecstasy.........hahahahaha bongok!

8. Aku bosan makan ubat sdgkan aku ttp xsihat. aku berhenti makan ubat. Aku berhenti berpantang minum ais. smlm aku masak nasi ngan goreng ikan pekasam ja. nasib baik lalu makan, xdak la sememeh sgt mcm hari2 sblom tu. aku minum baki teh o yg mala letak dlm fridge, lantak! natijahnya, aku dpt selsema dan aku asyik bersin berselang seli dgn batuk.

9. tanda2 stressed sudah kembali, aku mula muntah2 time tgh malam n pg2 buta. tido yg sgt xberkualiti, asyik terjaga sepanjang mlm. tp smpat mimpi, " aku g kedai baju, terberkenan dgn baju warna purple so aku try, mulanya aku pakai yg sedikit pendek, agak over so aku try yg no. 2.....warna purple jugak tp separas lutut aku masih x suka n aku letak balik. pastu aku  jln dlm hujan renyai2, pakai raincoat ala2 mat saleh gitu, warna ceklat. rsnya xlah over w.pun lebih cantik dr org sekeliling tp aku x rasa malu dgn org keliling. akhirnya aku bukak raincoat dan berjalan basah kuyup dlm hujan renyai..............." apa maknanya semua ni huhuhuhu!

10.  Dan jam loceng sdh xdperlukan sbb aku dah mula terjaga waktu subuh sepi'e. lebih awal dr jam loceng....so hari ni aku sempat tgk tv3 & MHI. Dan belakang aku mula sakit....terlalu awal utk tanda2 period.  mgkn aku kurang senaman, so berazam nak g training kat gym...eerrrkkkksss boleh percaya kah? arrggghhhh.......apa lagi yg akan terjadi????

hari baru 8/2/2011 tp dah macam2 jadi.......tahun 2011 is not a good year for me, or maybe it will be a great year cuma dugaannya datang dulu. cuba menjadi setabah dulu..........cuba gelak ketawa. tp rasanya hati aku semakin mati. xtau la hangpa perasan tak yg aku juga bersandiwara.................. menangis dalam hujan jd org tak perasan!


p/s kalau aku tulis novel hangpa beli dak????? beli la........bleh aku g HCM lagi.

1 comment:

pekasamgoreng said...

muahahaha.....hang pun berpikiran sama seperti aku....my new started not in a good mode...with those sad and serabut dramas happened....aku pun jadi cam takut nak teruskan tahun 2011 ni...apa yang mampu...kita sama2 doa moga cuma awal2 ni jer kita serabut....but menjelang ke akhirnya...kita akan dapat kebahagiaan yang sewajarnya....aminnnn.....jom kita nangis sama2 mau dakkk...???