Wednesday, February 16, 2011

...I LOVE ME...

Jatuh centa dgn diri sendiri.....bleh? hahahahaha.

Akhirnya aku nampak positif side of my EGO wakakakakaka. Sbb aku xske buat muka kesian dan minta dikasihani, sbb aku xske dipandang rendah, sbb aku selalu nak buktikan yg i'm okey, sbb aku selalu nak tunjukkan yg aku ni tabah & kuat semangat, sbb aku xske nak 'melebek' seolah2 aku ni insan yg lemah.....maka aku selalunya akan bangun dan melawan. Tp melawan in a positif way., bukannya cari gaduh ye dudududu...........so sekarang ni aku bangun dan mulakan kerja2 kat opis dengan giatnya. Dan aku rasa berNYAWA dan berGUNA.

Dan sepanjang hari memohon pd Ya Rahman supaya diberikan kekuatan & hati yang tabah untuk teruskan hidup atas muka bumiNya. Krn sehebat manapun kesusahan atau seindah manapun hidup ni, segala2nya hanyalah pinjaman yang bersifat sementara. Sbb segala yg ada di langit & dibumi adalah milik Nya dan xada satu pun hak kita. Sedangkan tubuh dan nyawa ini juga adalah pinjaman, jadi apa yg kita nak mengaku HAK kita. Aku xmahu Ya Rahim tarik balik nikmatNya yg aku kecapi selama ni disebabkan oleh rasa kedekut untuk sama2 berkongsi nikmat tu (kat mana ntah aku bc statement ni). 

Mgkn ada insan kamil yg tersenyum membaca post aku krn menganggap aku hipokrit, org byk dosa mcm aku bercakap pasal ketuhanan. Xpa, aku terima...sebab akhirnya yang menilai adalah Al Haq, tuhan ku dan tuhan mu..................................amin.


p.s: 
"Dan apabila kita mencintai dan menghargai diri sendiri, maka barulah org lain akan mencintai dan menghargai kita...................kerana hanya kita yg meletakkan diri kita samada di lumpur atau pun di menara."


No comments: